Usein kysyttyä

Katso jos vastaus löytyisi täältä

Sähköinen taloushallinto

Vastaamme kysymyksiisi

Tämä on varmuudella toimistomme useimmin kysytty kysymys!

Useimmiten Markus on paikalla, mutta toisinaan ei. Tarvittaessa voit sopia tapaamisajan ennakkoon. Lähes kaikki asiat voit hoitaa myös muiden kirjanpitäjien kanssa.

Lähes kaikissa tapauksissa kyllä. Kirjanpidon ulkoistaminen tuo mielenrauhaa ja ennen kaikkea mahdollisuuden suunnata omat voimavarat varsinaiseen yritystoimintaan.

Pääsääntöisesti kirjanpito kannattaa tehdä itse ainoastaan, jos nautit siitä ja se hoituu sinulta vaivattomasti.

 Jos on riski siitä, että ajatuksesi  risteilevät aamuöisin alvien laskemisen parissa, kannattaa kirjanpito siirtää tilitoimiston huoleksi ja käyttää yöt nukkumiseen.

Ei ole. Teemme suuren osan siitä puolestasi ja ohjelma on helppokäyttöinen. Lähtevien ja saapuvien laskujen sähköistyminen helpottaa elämääsi myös jatkossa. Sähköinen kirjanpito kasvattaa jonkin verran kirjapitosi kokonaislaskua, mutta vapauttaa samalla aikaa, jonka voit käyttää yritystoimintasi kannalta tähdellisempään ja tuottavampaan tekemiseen. Lue lisää aiheesta sähköinen kirjanpito.

Kirjanpito ruotsiksi onnistuu oikein hyvin. Siihen taipuu sekä perinteinen että sähköinen kirjanpito-ohjelmamme. Kaikki työntekijämme ymmärtävät ruotsia hyvin ja suurimmalla osalla ruotsi on äidinkielenä.

Jos sinulla on kuukausittainen kirjanpito, suosittelemme toimittamaan aineiston mahdollisimman pian kuukauden loppumisen jälkeen. Kuitenkin viimeistään seuraavan kuukauden 10. päivä. Esimerkiksi tammikuun aineistoa odotamme saapuvaksi meille 10. helmikuuta mennessä.

Monilla asiakkailla on hyvä rutiini kerätä ja toimittaa kaikki aineisto edelliseltä kuukaudelta heti kuukauden vaihduttua ja tämä onkin toimiva malli.

Jos kirjanpito tehdään vuosittain, toimita aineisto ensimmäisen kerran, kun puolikas vuosi on kulunut ja loput sitten, kun vuosi on täynnä.

Voit.

Aineiston voit lähettää meille osoitteeseen aineistot@amskirjanpito.fi.
Aineisto kannattaa lähettää aina kootusti ja laittaa sähköpostiin kuvaava otsikko, esim.”Oy Firma Ab-syyskuun ostolaskut ja tiliote”.
Lähetä aineisto PDF-muodossa. Kannattaa harkita myös kokonaan sähköistä kirjanpitoa.

5 päivää ennen kuin palkka menee maksuun.
Palkansaajan nimi, palkkakausi, maksupäivä, palkan määrä ja maksuperuste.

Tiedot maksettavista kilometrikorvauksista ja päivärahoista, lomista ja muista asioista, jotka vaikuttavat palkkaan. Muista merkitä selkeästi onko kyseessä brutto- vai nettopalkka!

Saat tähän meiltä erillisen lomakkeen, johon voit helposti täyttää tarvittavat tiedot.

Nimi, verokortti, pankkitilinumero ja työsopimus. Myös tapaturmavakuutus ja Tyel-numero, jos et ole jo aiemmin toimittanut niitä.

Tilitoimiston vaihtaminen onnistuu missä tahansa vaiheessa tilikautta.

Sopimuksen tekeminen kanssamme ei edellytä tietyn pituista asiakkuutta.  

Kyllä, toimimme mielellämme suunnittelukumppanina, jos mietit uutta investointia, yrityksesi kulurakennetta tai vaikkapa veroasioita. Voit soittaa tai lähettää sähköpostia, mutta jos haluat jutella pidemmän tovin ja asia vaatii perehtymistä, suosittelemme varaamaan ajan. 

Eikö vastausta löytynyt?

Ota yhteyttä tilitoimistoomme